Lugnet före stormen

Om en liten stund ska jag gå och hämta yrvädret på dagis så då kommer det att bli fullt ös sen. Den lilla fröken drar fram som en hel orkan och allt som vi städade igår är nu stökigt igen.
Lovisa har bytt taktik nu på dagis. I början blev hon glad när man lämnade och grät när jag hämtade. Nu har nog poletten trillat ner så hon gnäller lite när jag lämnar och skiner upp som en sol när jag hämtar.
Imorgon kommer det att ske någon slags insättning på mitt konto.. (det välsignade barnbidraget) så då ska jag försöka komma iväg och köpa en cykelstol och en cykelhjälm till Lovisa.
Eftersom jag inte har någon koll på mycket alls här i livet så visste jag inte att det var lag på cykelhjälm för barn under 15 år. Nu vet jag. Inte för att jag inte hade tänkt låta henne ha cykelhjälm. men ändå.
Bra lag. Tror jag.

Någon som har något sjukt bra tips mot trötthet. Sova hjälper ju inte. Eller vad vet jag. Fick jag sova en hel natt ostört kanske det faktiskt skulle fungera.
Men välkommen till livet med småbarn :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0