1a advent avklarat

Idag hade vi planerat in att åka och hälsa på pappa i Åseda. Det var längesen vi var där nu så det var ju minst sagt på tiden. När vi kom dit var det dags för middag, söndagsstek. Jag har nog inte ätit söndagsstek sen jag bodde där. Gott var det.
Lovisa busade runt och Silvio avhjälpte lite datorproblem.
Efter det klädde vi på oss och begav oss till centrum. Det var väl kanske inte så mycket att jubla över, aktiviteterna har helt klart minskat sen sist jag var där för sissådär 10-15 år sedan. Lovisa fick träffa tomten, det var lite läskigt, men mest spännande. Så spännande att hon stegade fram till tomten igen och stirrade i flera minuter.
Margareta nämnde att det hade öppnat en ny barnklädesbutik så dit gick vi och fick välja ut kläder till barnen som de får av morfar och Margareta. Tack! Superfina och färgglada.
Lite depåstopp utanför konsum där de bjöd på grillad korv och sedan gick vi till färgaffären. I färgaffären finns det mesta, tex ortens leksaksaffär. Det var populärt hos lilla fröken Lovisa som glatt sprang runt bland hyllorna. Vi hittade bilar som vi köpte, sånna där vanliga i plast som passar små barn. Jag har letat som en tok på leksaksaffärerna här i stan, men det finns bara avancerade bilar. Jösses, det enda Lovisa vill är att köra den och göra brummljud. Silvio fyndade ett back gammon så han blev också nöjd.

Visiten i Åseda var mycket trevlig och hur mycket jag än svurit över hålan senaste 15 åren kände jag en längtan över att flytta dit. Jag vill ha ett hus med en trädgård, det är stora drömmen. Tyvärr får det väl fortsätta vara en dröm för det finns inga pengar till husköp. :'(
Sen är det så lugnt i Åseda. Lovisa kunde gå själv nere på samhället utan att det kändes otäckt eller så. Det kan hon ju knappast här och inte kan man bara gå utanför huset och leka lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0