Kräkfest

Så kom magsjukan även till oss.

Lovisa var pigg och glad när jag hämtade henne på dagis. Hon var väldigt kramig när vi kom hem, men det gick bra att lägga henne. Hon sov gott.
Sen kom ett illtjut och massa mer illtjut.
Hela Lovisa, från topp till tå, var inkletad i kräk och det var rejäla pölar i sängen.
Härligt.
In i duschen med Lovisa. Slita ut allt ur sängen. Mysa i soffan.
Mysa lite mer i soffan.
Hon kräks igen. Inte lika mycket.
Torka av igen.
Lovisa äter lite fil.
Det går bra.
Lovisa springer runt och är glad.
Lovisa ställer sig vid Silvios datorbord och kräks på det.
Torka igen.
Mer på borde och golvet än Lovisa.
Lovisa leker.
Lovisa får krypa ner i sängen och får pyttelite välling.

Lovisa skrattar så det står härliga till.
Underbar dag.

Imorgon skulle jag och Lovisa åkt till Sofia. Det blir inget med det.

Kommentarer
Postat av: Tella

Om hon inte kräks på 24 timmar efter sista en så är det inte magsjuka. Men vänta 48 timmar efter sista kräkningen...

2009-11-19 @ 21:26:15
Postat av: Emma

Jag läser om och om igen och fattar nog inte alls riktigt vad du menar.

Dagis har ju som gräns att man ska vara hemma 48 timmar efter sista kräkningen.



Hon har inte kräkts mer under kvällen. Vällingen fick hon behålla och nu sover hon. Håller tummarna för natten.

2009-11-19 @ 21:47:19
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Natha

Stackars hjärtat! Pussa henne från mig!

2009-11-20 @ 14:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0