Puh

Idag var jag och Natha i Ullared. Helskotta alltså. Det är ett jäkla liv där inne. Idag var det ändå ganska lugnt med folk så det var inte total trängsel annat än på leksaksavdelningen.
Fattig blev jag också. Det råkade visst kosta lite mycket.. men vafasen. Nu har jag köpt både julklappar och födelsedagspresenter till barnen. Så om man ser det ur den synvinkeln så var det inte så värst dyrt ändå. Det blev lite nya kläder till Victor, samt termobyxor till Victor och helt termoset till Lovisa. Jacka gick inte att få tag på till Victor i hans storlek så det blir att köpa på stan när det är dags.

Barnen fick redan nu badkarsleksaker och en sån där telefon man drar på golvet (sån man hade när man var liten). I kommande paket blir det en aktivitetsgrej till Victor, man ska stoppa rätt klossar i rätt hål och lite sånt, sen när han fyller år ska han få en gåvagn. Lovisa får en briojärnväg i julkapp som det är lite zootillbehör till, sen kommer hon att få en spis när hon fyller år. Det blir nog bra det.

Till mig själv blev det bara ett par jeansleggins, en baddräkt (om jag får för mig att simma) och en film (satc). Ja, jo, jag hittade ju Risk till ett sjukt bra pris också, så nu har vi det.

På radion hörde jag att de har sänkt den nedre åldersgränsen för svininfluensavaccin. Det innebär att Lovisa också kan få det nu. Tummen upp på den! Jag hade tänkt att jag och Lovisa skulle vaccinera oss imorgon, men det tycks inte vara någon mottagning öppen så vi får väl snällt vänta. Ja, det är fortfarande bara riskgrupper som ska vaccineras, men hela vår familj tycks vara en vandrande riskgrupp med tanke på Victor, det är ju värt att tänka på att vaccinet inte ger 100% skydd så då får vi andra också dra vårt strå till stacken.
När Silvio hämtade Lovisa på dagis hörde han några andra mammor prata om vaccinet och att de absoult inte skulle ta det för man kan bli sjuk och det var ditten och datten. Apskapft säger jag. Om de blir sjuka av vaccinet, vad tror de då skulle kunna hända om de får influensa? Nåja, Silvio pekade på visade dem Victor och sa att han är vaccinerad för andra gången nu och mår finfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0