Usch

Sådär, vi har flyttat till ersättningslägenheten. Det var äckligt som fan. Mögel överallt i köket, matfläckar på väggarna, inkletat snor på hallväggen. Möblerna var ganska sissådär också. Lite halvtrasiga sådär. En fåtölj klappade ihop. Jepp. Trevligt.
Okej, vår lägenhet är allt utom ren (den vi flyttar ut från), men det är vår smuts. Man vet vad det är, jag kan leva med det, helst inte, men det går. Andras äckel får mig kräkfärdig.

Vi hann inte med så värst mycket idag heller. Johanna skulle kommit och tagit hand om barnen. Vi skickade sms och ringde. Telefonen avslagen. Jamen vad bra. Så jag kånkade utav bara helvete. Hoppades på att Silvio skulle packa, men med en väldigt sällskapssjuk Victor var han tvungen att kramas med Victor hela tiden annars gallskrek han.
Mindre spännande.
När bar och svor som mest ringde Hannah och undrade om jag ville låna Martin en stund. Jag tog tacksamt emot hjälpen. Jag hyrde ett släp och så fixade jag och Martin de möbler som skulle flyttas. Tack för lånet av pojkvän :).

Slutligen dök Natha upp och underhöll barnen medan vi packade och flyttade på lite mer saker. Jag hade hoppats på att få allting färdigpackat, men det hanns inte riktigt så det blir lite packande och mycket städande imorgon. Vi ska ringa och väcka Natha så kommer hon så snart hon vågar köra bil.

Jepp, det var vår lördag. Min förkylning är värre och min gamla vän foglossningen sitter värker utav bara helvete.

Är jag på bra humör idag? Skulle inte tro det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0