Cashflow

Ännu en slant trillade in på kontot. Snart har jag lyckats få ut hela min lön. Jag tror dock att det fortfarande saknas ett gäng tusenlappar. Jag ska kolla upp det när jag har fått alla papper.

Dessutom räddade mamma mig från en utgift igår. Inte under så roliga omständigheter, men det blev ju bra ändå. På bilen jag köpte är det ju åretruntdäck, dock tyckte jag att två av däcken var lite väl slitna och behövde bytas ut.
När jag pratade med mamma igår kom berättade hon att hon hade kört på en stor vildsvinsgalt på väg till jobbet. Otäckt. Det hade resulterat i att hon fick köpa en ny bil. Och hennes gamla bil var en likadan som jag har. Till den hade hon lite fräscha däck så på fredag kommer hon och ordnar så att jag får byta ut de två dåliga däcken. Det känns bra.
Skönt också att allt gick bra med mamma och att det bara var materiella skador.

Här hemma borde vi verkligen göra ett seriöst ryck med att packa. Jag kommer ju att vara i Kalmar i veckan så jag har ju inte så mycket tid. Tack och lov är det lite humare schema nu och inte skola till 21 på kvällen och sånt trams som vi har haft innan.

Inte nog med det, det uppkommer ju en del som ska slängas när man packar så jag har redan hallen full med en massa som jag måste köra till tippen. Blärk, men det ska väl hinnas, jag har ju stuvat det behändigt.

Lovisa var riktigt hopplös inatt, hon vaknade runt midnatt och var hur pigg som helst. Sen ville hon inte alls sova ordentligt utan har pratat och skrattat resten av natten. Konstigt nog var hon ändå pigg i morse. När jag la henne var hon vaken ganska länge och hade hur roligt som helst, men nu sover hon även om hon hostar väldigt mycket. Lilla hjärtat. Victor är lite snorig och Silvio vill helst amputera sina bihålor. Härligt. Alla är mer eller mindre dassiga, bara jag som är frisk även om jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0