Dags att sova

(Har tydligen använt den rubriken förut;))

Sjukhuset gick bra idag. Pk-värdet hade stigit till 1,4 så förhoppningsvis slipper han sprutora snart, värdet ska upp till 1,6.
Inte nog med det, det blev en extra spruta idag eftersom han fick vaccin mot svininfluensan. Lite lagom lägligt hade de lite mottagning idag för hjärtbarn och körde en vaccinationsrunda samtidigt så det fanns en dos till Victor. Skönt att ha det avklarat, det har ju varit lite känsligt innan eftersom han är en sån där som ingår i riskgrupp. Sen skulle jag ju visserligen för egen del tycka att det hade varit trevlgit med en dos, mest för att det är så drygt att själv bli liggande sjuk och dumt att smitta andra så att kanske hela familjen bli liggande. Inte någon bra kombination om man har småbarn.
Silvio fick en liten extra födelsedagspresent i form av fårskinnstofflor. Han har länge velat ha och jag är less på att han hela tiden snor mina tofflor så nu har han egna. Sin egentliga present fick han ju när vi var i Lund, ett spel han gillar.

Imorgon väntar en riktigt trevlig eftermiddag. Jag och Lovisa hade bestämt oss för att träffa Hannah med lilla Elvira, sedan hörde en gammal barndomskompis till oss av sig och ville hänga på. Jag har inte träffat henne på över 10 år så det ska bli roligt, hon har ju också en liten tös så det blir fika och umgås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0