Idag är jag ynklig

Det var dags för min andra operation. Nu är hälften avklarat. Det som gjordes idag var att rensa resten av överkäken så nu är ju allt synligt borta, alltid något.
Det gick väl ganska bra. Med ganska menar jag att jag fick lite panik under bedövningsmomentet för att det kändes lite och fick värsta ångesten så jag blev helt yr och kräkfärdig. Så mesig jag kan vara. Men efter den lilla incidenten gick det bra även om bedövning fick läggas om några gånger under operationen. Anledningen till det är att det kan blöda ganska mycket och då sköljs bedövningen bort, men på det hela taget blev det ännu en smärtfri upplevelse.
Smärtfri upplevelse var dock inte riktigt vad jag hade när jag kommit hem. Det gör förbaskat ont när bedövningen släpper. Konstigt det där, men jag antar att kroppens egen smärtlindring sätter in sen för det blev bättre. Efter lite sömn och sedan en värktablette känner jag mig tämligen okej.

I morse blev det dock lite jobbigt för Silvio. Han fick ju själv sköta dagislämningen. När jag gick ut från tandläkaren såg jag att han hade skickat ett sms där han tyckte att jag borde ha upplyst honom om att det var studiedag på dagis. Tyvärr hade jag inte den blekaste aning om det. Hade jag vetat det hade jag upplyst honom. Nåja, Lovisa blev glad över att få komma hem igen, men Silvio hade fullt sjå med att bära barn ner och sedan upp för fyra trappor. Hiss är efterlängtat!

Imorgon ska jag umgås lite med Hannah på eftermiddagen, allt för att bota hennes lappsjuka nu när Martin jobbar igen. Jag tänkte att det är lagom att bara ta med Victor så får Silvio hämta Lovisa på dagis, hon kommer ju att sova när hon kommer hem så får Silvio lite lugn och ro. Jag ska kika in på guldaffären också och se om ringarna har kommit än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0