Mycket idag

Steg upp alldeles för tidigt i morse (enligt mig, inte klockan) och åkte till Kalmar. Väl på plats väntade sista kemilaborationen. Jag blev alldeles tokig på vår labhandledare. Vår ordinarie labhandledare är ledig så vi hade en annan och han är ett totalt stolpskott.
För det första brukar labarna inledas med en ordentlig genomgång så att alla är helt på det klara vad allt går ut på och har fattat allt. Det orkade han inte engagera sig i.
Sen tog han kafferast.
Några gånger.
Inte så att han hämtade en kopp kaffe och satte sig i korridoren utanför så att han ändå kunde vara tillgänglig utan han pep iväg till någon helt annanstans och tog en bra stund på sig.
Jag svor en hel massa.
Särskilt eftersom jag hade en fråga precis efter att han gått.
Efter en lång väntan var han tillbaka och fick en rejäl skrapa av mig för sitt nonchalanta sätt. Inte för att det verkade gå in, men jag underhöll resten av mina klasskamrater som var där.

Nåja, laben klarades av. Hängde kvar lite till i skolan för att diskutera lite kring en labrapport från en av labarna igår, åt lite lunch och sen åkte jag hem.

Eftersom jag har sån kanon timing så var Victor och Silvio på ingång så jag gick upp till sjukhuset och väntade in dem. En strålande glad Victor anlände. Skönt att ha honom i stan. På lördag kommer dessutom Lovisa, då blir det extra bra allting.
Vi var ganska snabba med att komma med önskemål om hemgång och det skulle nog kunna ordnas, men någon dag eller två får han vara kvar på sjukhuset så de kan ha lite koll på honom.

Igår tog Silvio sig ett snack med vår Victors läkare i Lund angående att de i Växjö inte är så bra på att hitta avvikelser på Victor. Det resulterade i att läkaren kommer till Växjö i början av december och har en heldag med Victors läkare här för att lära sig lite mer.
Det känns bra, hoppas att det fungerar annars överväger vi att få gå på tätare kontroller i Lund.

Glömde kameran på sjukhuset annars hade jag en kanonbra bild på en alldeles jätteglad Victor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0