Tjoppa? Chåppa? SHOPPA

Ähh.. fantasilöshet på astronomisk nivå. Jo, den där skrivaren jag beställde för ungefär 30 år sedan (okej 1½ månad) har fortfarande inte kommit så jag fick nog. Eller nog fick jag tidigare än så, men de trodde att de kanske kunde få in den på lager idag. Nåja, det slutade med att jag inte orkade vänta något mer utan avbröt beställningen.
Glad i hågen väntade jag på att klockan skulle bli 10 så att jag fick utforska de stora elvaruhusen. Okej, jag fuskade och kollade nätet först. Samma skrivare fanns på siba, men ganska mycket dyrare (när jag beställde från HP var det med en saftig studentrabatt). Så jag åkte till onoff istället där det fanns modellen under eller hur man ska säga till ett uns humanare pris. Snabbt avklarat.
Sen skulle vi ju på halloweenparaj idag så det behövdes lite utstyrsel till kidsen. Jag gick således in på toys 'r us, där var det fruktansvärt utplockat så det blev inget. Gick vidare in på maxi eftersom jag ändå skulle ha lite annat smått och gott. Hittade där en häxhatt. Alltid något.
Väl hemma blev det såklart installation av skrivaren och testkörning. Den fungerade över förväntan. Det är en sån där multiskrivare så man kan göra lite allt möjligt skoj. Det passar bra. Ibland vill jag ju skriva ut någon bild och det känns onödigt att beställa när det inte ska vara så många.

Nåväl.. eftermiddag blev det till sist. Till sjukhuset igen för nytt blodprov. Det är verkligen knepigt att ställa in rätt dos på Waran. Vi missade öppettiden på kemlab så det tog en liten stund att få upp en provtagare till avdelningen. Vi bestämde sedan att läkaren skulle ringa så vi slapp gå dit igen. Middag ska man tydligen äta också. Så det gjorde vi. På Konsum. Känns udda, men de har en bra liten bistro. Priset var överkomligt och maten var riktigt god så alla blev nöjda.
Eftersom det var lite tid kvar innan vi skulle till Debbie gick vi in en sväng till på leksaksaffären på stan för att se om vi kunde utveckla Lovisas utklädnad och där hittade Silvio en klänning till henne som han inte kunde motstå.
Vi kände oss klara och gick till Debs.
Där var det halloweenpyntat och trevligt. Efterhand droppade det in fler och fler barn och föräldrar. Barnen härjade runt och fick sedan korv med bröd. Lite gotte blev det sen också.
Sen hittades Neahs rum och lyckan var total bland alla leksaker.
Hemgången blev ganska tidig då småskitarna var riktigt trötta så vi tackade för oss, åkte hem och bäddade ner dem.

Victor var förresten ett litet spöke, ett väldigt snällt spöke eftersom han sken som en sol hela festen.

Tyvärr glömde jag ta med mig kameran så det blev bara ett par bilder när vi kom hem. Lovisa vägrar tyvärr att ha på sig hatten.

  

 

Okej, nördvarning. Men. Jag kom på att jag ville klä ut Lovisa till en gnome rouge. Det hade varit ballt. Men det får nog vänta till nästa år så att jag kan dressera henne att stealtha ordentligt först ;).


Kommentarer
Postat av: Josse

Haha ja det är väl genom sina barn man lever ut sina drömmar, eller hur är det? ;)

2009-10-31 @ 08:23:52
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Nina

Gud så söta ungarna är i sina utklädnader! :) Tur att man ska klä ut sig själv ikväll, hehe :)

2009-10-31 @ 09:33:29
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0