Fullspäckad dag, precis som sig bör

Sen kan man ju fråga sig om den var fullspäckad med nödvändigheter eller mer roligheter. Det förtäljer inte rubriken.
Lovisa fick i vanlig ordning ett par livskriser mellan sängen och dagis. Det ska avhandlas allt från frukost, morgontv, kläder, ytterkläder, napp och sist kom det... "en bil" vilket betyder att hon vill åka bil. Eftersom vi redan är halvvägs till dagis när vi är på parkeringen är det ju högst onödigt, men logik är inte hennes starka sida alla gånger.
Efter avlämnad Lovisa gick promenaden vidare till sjukhuset för att ta ett nytt prov på Victor. I vanlig ordning chramade han alla tanter och farbröder i väntrummet samt personalen på kemlab. Victor kan verkligen vara en riktig solstråle allt som oftast.
Hemma igen åt jag lite luch och sen satte jag mig med en av alla labrapporter som ska skrivas. Det blev en del nedplitat, men jag och min medlaborant lyckades nog mest chatta om 1000 andra saker istället.

Dags att hämta Lovisa och med henne hade jag bestämt att vi skulle gå och titta på cirkusdjuren, så det gjorde vi. Det första hon ser är några skäckar så hon utbrister ett glatt "muuu". Kanske inte ritkigt rätt, men väldigt sött. Hon tittade och tittade och tittade. Sen fastnade hon för en söt, brun, liten shettis som hon pekade på och sa väldigt bestämt "en sån", vilket betyder att det är något hon vill ha. Det är min dotter det! :D

Under tiden som jag och Lovisa var iväg så städade Silvio, det var riktigt trevligt att komma hem till en nystädad lägenhet istället för det valiga strösslet av leksaker högt och lågt.

Idag tjurade min ena bihåla ihop under eftermiddagen, väldigt smärtsamt så jag var även förbi apoteket för att se om de hade någon dunderkur. Jag fick med mig nässpray och något naturläkemedel. Hoppas att det hjälper, hinner inte med den här huvudvärken. Sen borde jag sluta läsa bipacksedlar, man kommer ju ofrånkomligt till biverkningsraderna och letar genast biverkningar. Det står bla att man ska sluta med tabletterna om man får klåda, tro fan att det kliar. Men jag kan ju inte tänka så logiskt så att jag borde förstå att det brukar klia på mig, det är inget konstigt. Jag förmodar att det kliar utav bara sjutton om man får biverkningen och inte bara lite spontankli här och där.

Nu samlar jag kraft så att jag ska orka med lite mer skrivande under kvällen, om huvudvärken bara ville släppa. Vi fick visserligen det jobbigaste gjort idag, men det är tre rapporter kvar att skriva, varav en gemensam och två individuella. Men det fixar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0