Hemmadag

För mig. Jag mår inte så värst bra utav förkylningen. Det trängs i biohålorna så det känns som om huvudet ska explodera. Inte ett dugg skönt. Jag fixar inte att plugga med den huvudvärken. Nåja, morgonen började med en cykeltur till sjukhuset för att ta blodprov på Victor och därefter lämna honom på dagis. Han har ju inte varit på dagis på två veckor så jag visste inte hur han skulle ta det, men det hade gått superbra hela dagen. Han är så duktig min lilla kille.
Lovisa har ju varit hemma för det är regel på dagis att man måste vara hemma 24 timmar efter att febern har släppt. Kanske lika bra då hon inte varit helt pigg. En annan som inte var helt pigg var Silvio som hade sovit med Lovisa hela hennes febernatt, och det hade inte gett så mycket sömn.

Nåja.. kvällen kom.. Lovisa hade gått och lagt sig. Sen hörde jag att hon var ledsen så jag gick in till henne. Sötnosan hade lagt sin kudde och Pippi-dock i garderoben, sen täcker halvvägs in i garderoben. Jag kunde ju anta att hon tänkte sova i garderoben och lyckades med det tills hon av någon anledning vaknade till. Det var inga problem att få henne i säng, då hon mer eller mindre redan sov.
Hur tusan hon får plats i garderoben är en gåta då hon har en pyttegarderob. Den är lite smalare än en vanlig standardgarderob så det finns knappt utrymme, men tydligen gillar hon att vara där.

En annan sak som är väldigt trevlig är att det äntligen tycks ha lossnat med Victors ätande. Han äter väl inga jätteportioner, men han äter. Han sätter inte allt i halsen. Jag är glad för det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0