Mycket idag

Fast jag inte ens varit i skolan lyckades det hända en del. Lovisa skulle ju egentligen gått till dagis idag, men så blev det inte. Febern hade kommit tillbaka. Dessutom skulle Silvio skriva prov idag. Efter att jag lämnat Victor på sitt dagis blev jag helt yr när jag skulle gå hem. Obehagligt. Det botades genom en tupplur på soffan med Lovisa.

Resten av dagen har gått i ett nafs. Vi började med att laga garaget. När jag skulle med Victor till sjukhuset mitt i natten för ett par veckor sen var jag både trött och stressad när jag skulle back ut ur garaget så jag svängde för tidigt och fastnade med kofångaren i kanten. Resultatet är en något trasig kofångare, lite repad lack och ett trasigt garage. Det är någon list på garaget som blev lite böjd så det var svårt att öppna och stänga, omöjligt om man är ensam, men idag fixade vi till det.
Så, när väl bilen fått komma ut så tvättade jag den medan Silvio och Lovisa handlade lite. Därefter åkte vi till ÖoB för att köpa en ny tvättställning då den gamla endast står upp om den får luta mot väggen. När vi ändå var där gick vi in på Harald Nyborg för att se om vi kunde hitta någon cykel till Lovisa. Jag trodde att de skulle funka med den allra minsta, men det var precis att hon nådde ner till pedalerna när de var längst ner samt att hon inte alls nådde marken så det fick bli en trehjuling istället.
Därefter lämnade jag av Silvio vid Victors dagis så att de fick gå hem, Lovisa bäddades ner. Jag begav mig sedan till Lovisas dagis för utvecklingssamtal. Det gick bra.
Hem igen för middag och en dusch då jag svettats som en tok under dagen.
Tillbaka till Lovisas dagis igen för föräldramöte. Först var det samling i matsalen för alla avdelningarna och det hölls en föreläsning om jämställdhet. Efter den fick vi gå till respektiva avdelning och ha lite samtal kring jämställdhet samt information om teman de kör nu och hur det blir till hösten. En hel del av barnen kommer ju att flyttas upp till en annan avdelning efter sommaren, men Lovisa ska stanna kvar ett tag till. Antingen får hon flytta upp vid jul, eller efter nästa sommar. Vi får se, beror ju lite på hur hon utvecklas.

Nu är det sova.. imorgon ska jag till skolan under eftermiddagen och kvällen. Vill verkligen inte missa den kursen som är imorgon och på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0