Dag 01 - Om mig

Vad kan man säga om mig om man ska vara lite objektiv, men ändå personlig?

Jag föddes för sissådär 30 år sedan (17 december) här i Växjö. Min uppväxt var förlagd till Åseda, mer eller mindre hålan som Gud glömde. I ett litet rött hus (nåja, rött tegel räknas väl också) bodde jag md min mamma och pappa och vår matchande röda hund. När jag var nästan 3 år fick jag en lillebror.
Första åren var ganska softa, mamma var dagmamma så varje morgon kom en leverans kompisar hem. Några år senare fick jag dock bli dagisbarn när mamma bestämde sig för att göra annat i livet än att byta blöjor på diverse barn.
1987, då hände det grejer. Jag började skolan och mina föräldrar skilde sig. Jag valde att bo kvar i huset med pappa. Mamma och lillebror flyttade den långa vägen till andra sidan Åseda (så de fanns på väldigt nära avstånd).

Hästarna kom i i mitt liv på riktigt när jag var 10, och de har stannat kvar om än i mindre omfattning på senare år då annat har prioriterats i livet. Trots att hästarna alltid fanns lockade annat än Åseda när jag blev äldre så när det var dags för gymnasieval tog jag chansen att börja i Växjö för att få se något annat, smart drag, men väldigt jobbigt med pendlandet. I den här vevan valde jag också att flytta till mamma, vilket just då kändes som den mest hållbara lösningen, helst hade jag nog velat bo själv.

Efter gymnasiet visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med mitt liv. Plugga skulle jag inte för skoltrött var jag, det är ett slags konstant tillstånd hos mig så inget konstigt med det egentligen.
Jag tog en del av mitt pick och pack och hamnade i Skåne, i den lilla hålan Glimåkra. Storleken på samhället motsvarade Åseda så frågan är väl vad jag skulle dit och göra? Jo, jag gick en konsthantverkslinje på folkhögskolan i Glimåkra. Riktigt bra efter alla tunga teoretiska skolår. Jag fick lära mig sy kläder, väva, dreja och måla. Ett underbart år.
Sen var det vägskäl igen. Jag sökte in till universitet och högskolor. Jag ville bort, men hamnade i Växjö. Inledde med att läsa ett år Religionsvetenskap. Tänkte sen att det kanske är dags att bli vuxen så jag började på Systemvetenskapsprogrammet. Några år senare var jag hopplöst arebtslös så det har blivit lite småkurser för att fylla ut tiden.
Jag var även flitig med att jobba alla år jag pluggade, mer eller mindre hela tiden har jag jobbat som croupier och sen har jag varit på en hel massa olika lager.
Så kom vändningen 2006 när jag fick sommarjobb på Tradimus /Aditro och sedan fortsatt jobb där, men på annan avdelning. Det kändes äntligen lite vuxet att ha fast jobb. Jag förändrade ganska mycket i mitt privatliv under den perioden. Efter ett tag träffade jag Silvio och resten har väl ni flitiga bloggläsare redan klurat ut.

Det var väl lite av vad jag gjort, men man kan ju också undra hur jag är som person. Skulle jag beskriva mig själv med tre ord skulle det vara: rastlös, impulsiv, tidsoptimist. De tre orden beskriver i stort sett allt jag tar mig för. Sen finns det såklart så mycket mer, men det framkommer nog den närmsta månaden.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vilken kul grej! Nu ser jag fram emot att läsa resten av månaden :)

2010-12-01 @ 10:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0