Dag 03 – Mina föräldrar

Intressant rubrik idag, mina föräldrar.

Jag har pappa Olle, nyblivet pensionär och blivande Eskilstunabo. Pappa är ungefär allt jag inte är, men som jag skulle behöva vara. Jag har nog alltid varit pappas flicka och pappa har alltid varit min stora idol, jag ville alltid göra allt som pappa gjorde, även plugga i Lund även om det aldrig blev så.
Pappa är väldigt händig av sig, ändå tills det kommer till bilar så jag anar ju varför jag är så kass på bilar ;).
Pappa har sin fru sedan typ 20 år tillbaka och de tillsammans har blivit något slags husvagnsfrälst folk, så fort vädret tillåter åker husvagnen fram och sen kuskar de land och rike runt både i Sverie och resten av Europa.

Sen har jag mamma Anngerd också, hon är nog den jag lyckats bli mer lik i mångt och mycket. Vi vill alltid att saker ska hände på en gång när vi fått för oss något. Mamma bor i ett stort hus med sin sambo någonstans mitt ute i skogen. Där bor också min gammelkatt Evert, en katt mamma tagit hand om när en på hennes jobb avled (mamma jobbar på äldreboende) samt något slags nytillskott i form av en hund. Mamma är född från tornedalen och har därför ett lite konstigt modersmål och sen pratar hon helt hejdlöst mycket hela tiden, ibland undrar jag om hon ens är tyst när hon sover ;).

Båda mina föräldrar är toppen på sitt sätt och har väl lyckats bidra med att jag blev den knäppgök jag blev ;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0