Dag 11 – Mina syskon

Ja, det blir ju lite svårt att skriva om mina syskon då jag bara har ett, men han kanske har en släng av multipel personlighet så då går det bra ;).

Min bror alltså. Jocke bus. Det var så han kallades när han var liten. Han är tre år yngre än mig. I fyra år levde vi ihop sen separerade våra föräldrar så Joakim flyttade med mamma och jag stannade kvar hos pappa. På så sätt kanske vi har missat en hel del av det där med att vara syskon. Vi sågs nästan varje helg så jag ofta cyklade dit för att jag ville leka med Joakim, men det är ändå skillnad när man inte delar vardagen, det är skillnad att ha två helt olika liv med två helt olika familjer. När jag var 16 flyttade jag till mamma så då var vi i samma familj igen, men alla åren vi varit isär gjorde väl sitt till.
Jag och min bror då. När vi var yngre var vi väldigt nära och kunde prata om allt, å andra sidan slogs vi som vettvillingar också. Idag har vi inte ett så värst nära förhållande utan det blir mest prat om allmäna saker. Vi är så otroligt olika, men ändå så lika. Humöret är detsamma, tack och lov har det blivit till det bättre på äldre dar, stubinen ryker inte lika snabbt.
Joakim är en tvättäkta datornörd. Sen han köpte sin första dator har han varit totalt fast. Mycket av hans liv pågår genom datorn där han kan hänga med sina vänner. För övrigt bor han kvar hemma i hålan, men i egen lägenhet, jobbar och sliter.. och sitter vid datorn ;).

Sen är ju brorsan väldigt bra när man behöver nya datordelar för det han tycker är gammal skit är riktigt bra grejer till mig ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0