Till sist blev det jul

Vi har haft en väldigt lugn och skön julafton, bortsett från lite väl sockerstinna barn, men det hör väl ändå till. Igår fixade jag köttbullar och skinka, det är ju ändå de jobbigaste bitarna. Vi slog även in barnens julklappar, jag försökte vara lite pedagogisk och satte bilder på barnen på paketen istället för adresslappar. Det funkade faktiskt.

När vi vaknade i morse fick barnen en Pippifilm i adventskalendern så att de hade lite att titta på medan allt annat skulle fixas, typ göra Jansson och revben.
Vi åt massa god mat, mest jag och Silvio, barnen hade mest ätit godis och Lovisa försökte hävda att allt smakade usch. Efter maten skulle vi se på Trolltyg i tomteskogen.. jag och Victor somnade halvvägs och sov ett par timmar. 

Något försenad julklappasöppning eftersom jag och Victor sov. Victor var på urdåligt humör och ville minsann inte alls ha några paket, han blev jättearg och ledsen när vi försökte ge honom. Lovisa blev superglad för sin gunghäst. Vi lockade Victor till att öppna ett paket och han älskade innehållet på en gång, ett garage med en massa bilar. Lite annat blev det ju också, det var böcker, duplo och ett barndatorspel.

Eftersom vi inte hade någon tomte berättade vi för Lovisa igår när hon skulle lägga sig att tomten kommer under natten och lägger julklappar under granen så det var bäst att hon sov ordentligt så att tomten vågade sig hit. Hennes kontring på det var att det "kommer en farbror imorgon" :).

Nu blir det lite taktikvila innan vi drar igång julfirandet igen på söndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0