Trött

Det där med att Lovisa lyckades klättra ur spjälsängen var inte så bra. Det var ju det som faktiskt höll henne i sängen. Nu är nätterna en pina. Först går hela kvällen åt att försöka få henne att somna på alla upptänkliga vis. Under tiden är hon uppe och springer typ 100 gånger.
Om hon väl lyckas somna så vaknar hon på natten och tassar upp. Det är väl inte så farligt egentligen om hon bara kryper upp till oss och sover vidare, bara lite trångt i sängen.
Men nej då, hon far runt som en turbin i sängen och håller låda i största allmänhet.

Både jag och Silvio är så sjukt trötta nu så det börjar bli jobbigt. Orkar ingenting. Plugga är ju hopplöst.. jag läser och läser och läser, men ingenting fastnar. Jag börjar känna mig extremt stressad över tentorna på grund av det. Jag fixar ju inte studierna med de här stora sömnproblemen.
Jag hade någon vision om att det är små bebisar som knasar med sömnen, men bebistiden var ju riktigt stillsam i jämförelse.

Och nu är faktisk till och med jag trött på snön. Eller inte snön i sig utan snöandet. Det var ett ordentligt styrkepass att få iväg Lovisa till dagis, tungt som attan att köra syskonvagnen i det oplogade. Såhä i efterhand är jag glad att jag inte hann duscha innan jag gick ut för det hade ju varit totalt i onödan.

För Silvio gick det bra på intervjun, nu ska bara allt ordnas med AF också så ska det väl bli ordning på saker och ting. En praktikplats är ju bättre än inget alls. Han får se till att göra sig oumbärlig sen så de anställer honom istället ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0