Bulle i ugnen

Snart så, 40 smarriga kanelbullar står just nu på jäsning. Imorgon ska ju Lovisa och Victor ha lite kalas eftersom Lovisa fyller år så då bjuder hon på lite fika till kalasdeltagarna.

För övrigt rullar dagarna på med det vanliga, inte så mycket att skriva om. Det har egentligen inte hänt så mycket av intresse senaste dagarna. Lovisa var på dagis i tisdags och igår. Det gick riktigt bra med lämningarna, inget gråt eller skrik. Jag hoppas att det är en ihållande trend.

Imorse var jag hos tandläkaren igen på lite underhåll, jag orkade inte sopa av bilen så jag fick mig en ordentlig promenad istället. Förmodligen skulle båda alternativen ta lika lång tid och då är det ju både billigare och nyttigare att promenera.

Igår var Victor väldigt hjälpsam vid hopmonteringen av Lovisas födelsedagspresent, han var riktigt engagerad och testade så att allt var bra. Eftersom jag inte kan hålla mig har jag köpt lite fler presenter. Det började ju med en spis. Sen "råkade" jag köpa teletubbies på dvd, en bok och lite kläder. Teletubbies ja, undrar om hon gillar det. När Lovisa var pytteminibebis fick hon en teletubbie av sin kusin. Den stackars teletubbie har varit glömd hela tiden, men helt plötsligt när vi flyttade till ersättningslägenheten blev den livsviktig, det är ramaskri om den inte är med i sängen när det ska sovas. Därför fick jag för mig att det kanske kan vara roligt att se vad teletubbin gör med sina andra polare.

Kommentarer
Postat av: Ilse

Ett stort Grattis till Lovisa

på hennes 2-årsdag.

Från kusinerna i

Västerås

2010-01-09 @ 12:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0