Det blev ganska bra ändå

När barnen sov stack jag ner på stan för att fixa ett par saker. Det var skönt att vila sig från de små monstrena en stund och få lite gjort, om inte annat bara gå och titta på stan i lugn och ro utan att stressa. Silvio fick en hel del gjort här hemma under tiden så det var win win.
Lite besviken blev jag dock, jag hade sett en duk på Indiska för några veckor sedan som jag tänkt köpa. Tyvärr fanns den inte, det fanns gardiner och kuddar i samma mönster, men just duken som jag ville ha var slut. Typiskt.
Men, men.. det finns väl fler dukar här i världen så jag får väl tänka på att jag sparade en slant istället.

När vi höll på här hemma som mest med att röja i vardagsrummet upptäckte Silvio att de som tapetserat har hängt upp en våd med en annan tapet än resten av rummet, mitt på en vägg. Visst färgen är ju densamma, men det är en liten nyansskillnad och "mönstret" är lite annorlunda. Fullständigt idiotiskt. Men jag orkar inte bli förvånad längre. Den firman som Hyresbostäder anlitar för målning och tapetsering gör verkligen inget bra jobb. På de flesta stället i övrigt är tapeterna helt ojämnt skurna utmed listerna, det finns inte en tillstymmelse till mönsterpassning och i Lovisas rum saknas det helt sonika en bit tapet (typ 1*10 cm, men ändå...).

Hoppas på att få en lugn dag imorgon så att jag kan plugga en del. Är det inte allt för kallt kan ju Silvio och barnen gå ut en sväng, om jag inte missminner mig har ju Silvio ett ärende till biblioteket. Allt för kallt lät ju fel.. för det är sällan det är allt för kallt enligt mig, men Victor är så trasslig med sin blodcirkulation så han blir väldigt lätt kall även om man klär på mycket och stoppar om, sen har han sina satans eksem i ansiktet som verkligen inte mår bra av luften ute. Men, men.. en liten sväng ska han väl klara.


Kommentarer
Postat av: Nina

Men ni skriver upp ALLT som är fel i lägisen va? Så kan ni ta med det sen till HB, så får de göra om, alt ge er ersättning.

2010-01-31 @ 09:37:32
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Trust me, vi gör det.. Men responsen är ju knappast särskilt god, de skiter högaktningsfullt i det.

2010-01-31 @ 11:22:10
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Anonym

Verkar alltid vara så med måleri och tapetseringsarbeten hos de stora bostadsbolagen. Undra om det beror på att de kanske inte får lika mycket betalt hos de stora bolagen då de har så stora rabatter eller om de kanske får mer betalt destu snabbare det går? Eller om fastighetsbolagen helt enkelt anlitar de billigaste och sämsta målerifirmorna??

2010-02-02 @ 14:44:34
Postat av: Linda P

mitt inlägg det sista

2010-02-02 @ 14:45:02
Postat av: Emma

Mycket bra fråga varför de gör ett så dåligt jobb. Nåja, mig stör det bara lite lagom mycket. Bara mina hyrespengar som går till ett gäng undermåliga målare.

2010-02-02 @ 19:02:29
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0