Fredag igen

När vi var hos mamma i söndags berättade hon en liten anekdot om min barndom. Jag var väl ungefär i Lovisas ålder, kanske något äldre och var med pappa på apoteket. Jag pillade på precis varenda sak som fanns på apoteket och apotekaren uttryckte det som att "det var ett vetgirigt barn".
Ungefär 15 år senare bodde jag i apotekarbostaden i Åseda. Och nu ska jag bli något inom apoteksväsendet, inte apotekare för det är hiskeligt lång utbildning, men gott och väl receptarie.

Vetgirigheten sitter fortfarande i. Finns det något jag kan pilla på och undersöka så gör jag det. Det kan ha sina nackdelar när man går på biblioteket, helt plötsligt är allting gratis. Jag gick dit för att hämta en bok och kommer ut med fem.

För övrigt har jag varit hos tandläkaren idag och fått klartecken att jag inte behöver gå dit varje vecka längre utan ska dit varannan ett tag framöver. Eftermiddagen ägnades åt familjesafari till arbetsförmedlingen. Silvio behövde få klarhet i lite frågor samt diskutera lite utbildning. Med det så har han anmält sig till lite datorkurser på gymnasienivå, då tanken är att få betyg i saker som han redan kan och dels läsa in gymnasiet. Det mesta går ju att göra smidigt på distans så det borde väl vara lätt avklarat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0