Ny vecka

Nu igen.

Idag skulle Victor till läkaren. Det gick finemang, vi fick hans trista eksem kollade och lite salva utskriven som jag hoppas hjälper annars får vi lite starkare salva.
Att åka hem var inte lika skoj. Jag kunde inte starta bilen, eller den gick att starta, sen inget mer. Kunde krasst konstatera att bensinen var slut. Tydligen funkar inte lampan till bensintanken så det blev ingen varning innan. Nåja, jag fick en låååång promenad. Slutet gott, allting gott.

Imorgon skulle vi egentligen ha åkt till mamma för lite försenat julfirande, men mamma ringde och ställde in då det skulle komma massvis med snö och då ville hon inte att jag skulle köra till henne med hela familjen i bilen. Det får vara till helgen istället.

För övrigt har vi mest kassa ICA här där vi bor. Igår när vi var på Maxi köpte jag en skitgod dricka ur deras ecosortiment. Den var så god att jag och Lovisa slurpade i oss den i ett nafs. Idag tänkte Silvio köpa ny, men de hade ingen. Han frågade dessutom personalen, men de sa att det inte var någon efterfrågan på sånna produkter. Suck. Jag förstår varför vi alltid handlar på Konsum, de har ju vettigt sortiment. Det får bli en tur till Maxi och hamstra lite.

Och nu när klockan har passerat midnatt får jag allt slänga in ett litet GRATTIS NINA :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack sötis!=)



Ugh, jag har ingen bil alls nu eftersom min är sönder... Men man klarar ganska mkt ändå, sen är mamma snäll med att låna ut sin om jag skulle behöva=)

2010-01-05 @ 08:49:56
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Tips!

Köp en bil som fungerar några år istället för att laga gamla ras hela tiden! Det blir bara dyrare i längden!

2010-01-05 @ 20:37:08
Postat av: Emma

Inte för att jag vet vem du hemliga tipsare är, men min bil fungerar utmärkt tack och kräver inte direkt några renoveringar.

Sen har alla kanske i råd att köpa en sprillans ny bil heller, men man behöver ändå transportera sig.

2010-01-05 @ 20:47:08
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tips!

Oj vilken ilska! Jag försökte bara vara snäll för jag tycker du ofta skriver om hur bilen strular och om man har stora problem med en gammal bil tjänar man på att köpa en nyare bil istället.

Samtidigt är det ju säkrare! Di vill väl inte riskera att bli stående någonstans med babysarna i baksätet?

2010-01-06 @ 14:28:21
Postat av: Emma

Alltså, jag har relativt nyligen köpt en ny bil som fungerar som den ska. Inte jätteny, men en bra bil. Tidigare bilar jag har haft har strulat en del, en hel del. Men med en begränsad budget får man inte allt för mycket. Därför valde jag bort bil helt under en ganska lång period, men när jag hittade en som faktiskt var vettig på alla sätt och vis slog jag till.

2010-01-06 @ 15:09:11
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0