Trött och mer därtill

Min hjärna har nog inte anlag för att ta in oändliga mängder information under massvis av timmar. Jag är helt slut. Därför tog jag beslutet att inte åka till Kalmar imorgon utan fokuser på att få ordning på det vi håller på med nu och klara av det. Ingen större skada skedd hoppas jag, det är en laboration imorgon som jag inte fattar ett dyft av. Nästa läsår kommer att vara betydligt lugnare med saker jag lätt kan lära mig och ta in så då funkar det att plocka in lite laborationer då istället.
Även om kurserna vi läser är på halvfart kräver var och en av dem mer än helfart i tid så det är väldigt mycket att göra. Vi förlorar ju också mycket tid på att vara i Kalmar eftersom det inte blir något pluggat under de veckorna och sen är det massvis att försöka ta igen.

Det blir nog bra det där till sist.

Min tåglitteratur den här veckan har bestått av Människohamn, så himla bra. Jag har komit knappt halvvägs i den och är nöjd än så länge. Det var ett bra tag sen jag köpte boken, men inte kommit mig för att läsa den, mennu är jag på gång.

Dags att föröka få lite sömn och sen ta itu med morgondagen. Jag ska bland annat försöka hitta en bok i mikrobiologi jag kan ha så länge eftersom kursboken är restad överallt ett par veckor till.

Kommentarer
Postat av: Tella

Jag läste precis ut Midvinterblod. SÅ bra! Ska också ge mig på de andra 2 sen.

2010-01-14 @ 16:45:41
Postat av: Emma

Har spanat lite på den på bibblan, men det får väl vara till framtiden :)

2010-01-14 @ 18:53:10
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0