Zombiefest

Det känns verkligen som det. Det här med att tillgodose sitt sömnbehov har ju gått helt åt fanders. Under större delen av hösten har Lovisa sovit lite oroligt och vaknat ibland på nätterna. Tidigare sov hon som en stock i 12 timmar så det har ju varit lite jobbigt. Nu är det jobbigare än jobbigast. Hon lägger sig som vanligt på kvällen och efter några timmar vaknar hon första gången och är ledsen, då är det i regel fortfarande så tidigt så att vi fortfarande är uppe. Hon brukar då få ligga lit epå soffan och gosa en stund och finner sig sedan i att fortätta sova i sin säng.
Några timmar till går sen kommer stora avgrundsvrålet. Enda sättet att avhjälpa det är att hon får sova lite i vår säng. Det går bra allt som oftast och efter några timmar brukar hon finna sig i att sova i sin säng igen.
Nu har hon också fått hostan från helvetet. Jag ligger redan och hostar mig nätterna igenom vilket stör både min och de andras sömn. Nu hostar hon också och blir såklart ledsen och kan inte sova.

Victor är ju som vanligt när det gäller sömnen, han började visserligen sova ganska bra ungefär samtidigt som vi flyttade hit, men han har ju aldrig sovit så bra som Lovisa. Under kvällen sover han korta stunder, resten av tiden är det gnäll, gnäll, gnäll. Under natten, ungefär midnatt till 8 på morgonen sover han lite längre stunder, men vaknar flera, flera gånger och behöver lite tröst.

Är vi trötta? Hell yeah!

Eftersom jag tydligen sover som en klubbad säl märker jag extremt sällan när barnen vaknar på natten så det är Silvio som är uppe med dem. Nu när jag har sovit så dåligt på grund av hostan har jag faktiskt vaknat ibland.

Men, vad leder detta till? Jo, vi är sjukt trötta. Jag hinner inte med skolan. Eftersom Silvio är uppe i stort sett hela nätterna behöver han ju sova vid något tillfälle. Så han får i möjligaste mån sovmorgon. Sen är vi sjukt trötat båda två. Orkar inte göra mer än det nödvändigaste som bara går att göra. Typ se till så att barnen inte över allt för mycket på sina kamikazeskills, får mat, sömn osv.. Städa lite och plocka undan.

Det är helt hopplöst och dygnet har ju inte mer än 24 timmar. Jag behöver verkligen plugga, men vad ska jag plocka bort då? Träffa barnen alls, städa (har provats, det var inte lyckat), sova?

Nu väntar ännu en dag som kommer att gås igenom med känslan av att man kan somna var som helst när som helst. Resten av veckan, eller tisdag, onsdag, torsdag ska jag vara i Kalmar, hur jag nu ska orka det, sjukt långa dagar är schemalagt.

Och för att återknyta till rubriken så är det en achivement man kan göra i WoW som jag äntligen fick gjord förra veckan efter att ha velat ha den länge. För de som är extra uttråkade kan ni se en film om hur man gör som jag hittade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0