Vem sover?

Inte jag. Inte barnen. Inte Silvio. Jag borde.
Imorgon ska jag upp tidigt och misslyckas på en tenta. Jag kände mig ganska lugn med tentan till jag sådär i sista sekunden fick för mig att kolla på ett par gamla tentor. Då blev jag lite less och somnade. Typiskt mig, eller vad. Jag är så less på att inte ha ork och energi till att ens plugga ordentligt till en tenta. Det är ju helt klart svårare tentor nu än sist jag pluggade för några år sedan. Jag vet inte om det beror på ämnena vi läser, men jag har fått intryck av att naturvetenskapliga ämnen oftast lägger kraven på en betydligt högre nivå än inom många andra områden.
Nåja, jag ska åka dit och göra så gott jag kan.

Så imorgon eftermiddag börjar mitt fattiga sommarlov. Det känns också helt hopplöst och tar en massa energi. Jag har sökt massvis med jobb, egentligen hela läsåret, men sökandet har intensifierats senaste tiden. Jag har ett jobb, ett jobb och där drar jag inte in några summor som betalar någon hyra :(.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0