En dag

Så länge hann jag vara frisk den här gången. Igår mådde jag prima för första gången på några veckor, idag är jag tillbaka i sjukträsket.

Vad kan man annars säga om idag? Fint väder som jag utnyttjade genom att sitta inne och plugga hela dagen. Jag kommer förhoppningsvis tacka mig själv för det någon dag.
För övrigt har jag lärt mig att det är fullkomligt idiotiskt att åka och handla lönefredagseftermiddagen. Jag blev så less och stressad så jag orkade inte ens titta efter saker, men Lovisa verkade ha roligt. Oturligt nog fanns inte hennes välling i första affären vi var i så vi fick göra om proceduren.

Idag fick vi brev om att Victor har fått plats på samma dagis som Lovisa efter sommaren. Det känns gött, även om de placerade honom på en annan avdelning. Mycket konstigt. Lovisas fröknar tyckte också att det var konstigt då vi uttryck önskemål om att de ska gå på samma avdelning och varför. Det är ju inte precis för att de inte kan klara sig utan varandra, för det gör de alldeles utmärkt.
Däremot.. om det går någon jobbig sjukdom så behöver vi engagera betydligt färre människor så förhållningsregler som gäller Victor även gäller Lovisa. Men, men.. jag är bara glad över att få gå till ett ställe.

Victor är förresten färdiginskolad nu på sitt dagis och det har gått över förväntan. Väldigt många saker som avrit krångliga kring mat och sömn visar sig inte alls på dagis utan det funkar kanonbra. Det känns skönt.
Men det verkar vara lite mycket för honom det där med dagis, middagsvilan blir ju lite senare än vad han är van vid och han är verkligen supertrött efter en dag. Så på grund av det har han blivit väldigt, väldigt gnällig och svårsomnad, han är mer sällskapssjuk än på länge och vill vara mer i famnen.
Hoppas att det är en fas som går över för att det är så mycket nytt.
Det har ju blivit bättre med Lovisa nu, hon var ju också trött och gnällig när hon började med sina nya tider, men nu tycks hon ha funnit sitt flow.

Kommentarer
Postat av: Tella

Nåt jag lärde mig genom att ha båda mina på barnomsorg och genom att höra vad folk berättar om sina barn som de har på dagis/dagmamma, är att de flesta barn faktiskt är jätteduktiga på att äta, sova och leka ordentligt där, även om de kan vara både lite och mera kinkiga med sånt hemma.

Jag tror inte du (ni) behöver oroa er särskilt mycket.

De är knappast undernärda eller uttröttade...det är ju ni föräldrar som skulle passa på att sova medan ungarna är på dagis hihi

2010-03-26 @ 22:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0