Fullmatad

Vilken dag. Vi började en ny kurs idag, fysikalisk kemi med galenisk farmaci. Puh, en ren räkna-med-formler-kurs som nog kommer att försöka ta livet av mig.
Den verkar väldigt jobbigt. Det där med att räkna med formler är ju helt klart min svaga punkt så det känns inte ett dugg bra.
Nåja, dagen var lååång med föreläsningar och gruppövning.

Imorgon väntar mer av den varan på förmiddagen och på eftermiddagen börjar vi ytterligare en ny kurs, cellbiologi II. Det kanske kan vara lite roligare då det är mer mitt område, men det blir tufft som attan.
Jag har lagt upp någon slags studieplan för resten av terminen som jag verkligen måste hålla och mer därtill. Jag hinner inte med sjukdomar och sånt trams, men med mitt vanliga flyt så får jag väl räkna med ett antal säng/soffliggande dagar :(.

Det var underbart att komma hem ikväll och kramas massvis med barnen den lilla stunden som jag hann med det innan det var dags att natta dem. Älskade små skitungar, som jag saknar dem bara jag är iväg över dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0