Fullt ös hela dagen lång

Morgonen började med att Lovisa var på sitt allra charmigaste morgonhumör. Jag undrar hur många livskriser hon gick igenom innan vi kom iväg. För att jag alls skulle få klä på mig och Victor så fick jag övertyga henne om att hon kunde underhålla sig lite med att bada. Hon är ju visserligen aldrig sen att haka på sånna upptåg då plaska med vatten är något av det roligaste som finns, så lite vatten i badbaljan höll henne nöjd och glad tillräckligt länge.
Problem två uppstod när jag kom på att jag hade glömt hennes termobyxor i bilen. Sen tyckte jag nog att det var lite för kallt ute för att ha bara fleecefodrade regnbyxor, men Victors termobyxor är ju superlånga och kanske kunde passa.
De passade.
Men det var ett elände att få på dem. Lovisa stortjöt och hävdade bestämt att neeeeeeeeeej...viiiiiiictooors.. men det gick till slut. Det måste varit första gången hon inte ville ha något som var Victors.

Efter att Lovisa var i tryggt förvar på dagis gick jag och Victor till sjukhuset, eller snarare jag gick och Victor åkte vagn. Hoppades på att hinna ordna med hans blodprov innan det var dags att träffa läkaren, men sån tur hade vi inte. Satt i väntrummet ett bra tag innan jag fick ge upp. Allt gick bra hos läkaren och han kollade också upp det där med att Victor bli blå om fötterna när han står. Det kan förmodligen bero på att det syrefattiga blodet inte riktigt hinner åka tillbaka upp till lungorna (ja, det går direkt till lungorna helt i enlighet med Victors ombyggda blodomlopp), men att det inte är något att vara orolig över. Jag hade redan haft lite kontakt med läkaren angående det, men vi hade inte kollat det live eftersom det inte var något akut.

Väl hemma igen blev det några timmars pluggande innan det var dags att ge sig ut igen. Jag skulle till tandläkaren och Silvio och Victor gick för att hämta Lovisa.

Så summan av dagen är att det blev väldigt mycket promenerande i solskenet och inte fullt så mycket pluggande. Men efter imorgon kanske jag får det lite lugnare med aktiviteter och kan plugga ordentligt för om Silvio klarar provet han ska göra i skolan är han ledig tills nästa kurs börjar om några veckor.. Om det nu inte skulle bli klart snabbt som attan med praktikplatsen, men det kanske är att hoppas på för mycket.

Dags att sova nu för imorgon är det upp tidigt som gäller eftersom jag ska lämna Lovisa redan 8:30 för att hinna vidare till Victors fortsatta inskolning. Puh.. mycket spring blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0