Fröknarnas utflyktsdag

Silvio ville inte följa med på loppis så det bestämdes att jag och Lovisa skulle åka. När vi kom dit var det ganska lugnt, vi kom en stund innan det öppnade så vi fikade lite. Sen fylldes det på med väldigt mycket folk. Helt galet! Så när de öppnade rusade folk in. Jag och Lovisa tog det lilla lugna och kikade runt. Tyvärr fick man inte ha barnvagn i den stora byggnaden med mest saker så jag fick bära en hel massa på Lovisa för helt plötsligt ville hon inte alls gå och när hon väl ville gå var det inte ett dugg intressant att hålla i mamma utan helst skulle hon rusa iväg. Lite jobbigt med tanke på allt ömtåligt som stod överallt.
Jag kände mig lite gammal som tittade efter en kaffeservis, det skulle vara trevligt att ha vid kalasande. Jag hittade en som föll mig i smaken och priset var trevligt, men efter lite funderande kom jag fram till att kopparna nog inte var helt enkla att dricka ur så det får helt enkelt bli ett senare problem. Det är ju inget som behövs, hade bara varit trevligt att ha.
Efter att vi tröttnat åkte vi till Öhr och kikade runt lite, besöket där avslutades med ännu en fika, lite mer mättande den här gången.
Allt som allt har det varit några trevliga timmar med Lovisa. Nu när barnen är på dagis så mycket får man försöka göra något lite extra trevligt av helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0