Idag händer det

Jag har bra länge sagt att jag ska ta itu med det där med motionen och godisätandet, men ungefär lika länge har ingenting alls hänt. Hade jag tagit itu med det från början hade jag nog med råge varit smal vid det här laget. Tyvärr bor det en väldigt envis latmask inom mig.
Men idag gjorde jag slag i saken och steg upp klockan 6 för att gå en promenad. Det gick faktiskt över förväntan och jag hoppas verkligen att jag orkar fortsätta med det. Även om jag är ute hyfsat mycket med barnen blir det sällan fokuserad motion så det behödes verkligen.
Nöjd med morgonens prestation bestämde jag med Nina att vi ska ut och gå om ett par timmar. Det ska bli kul, dels skönt att komma ut och dels var det sjukt längesen jag träffade Nina. Men jag kanske inte ens känner igen henne nu? ;)

Energin var det inget fel på under dagen så när barnen hade kommit iväg till sina respektive dagis så blev det dammsuget och skurat här hemma. Lika bra att försöka hålla det iordning när det redan är ordning istället för att vänta tills det ser ut som ett slagfält.
Som om inte det var nog tog vi oss an förrådet idag också, allt var ju mest inslängt så det var svårt att hitta saker och svårt att ställa in saker, men nu är det ordnat.

En positiv grej till är att jag ska på intervju för ett sommarjobb på tosdag. Jag har jobbat för den arbetsgivaren tidigare och det funkade bra så nu gäller det att hålla tummarna. Jag hoppas att de kan leva med att jag inte har all efterfrågad behörighet. Man skulle ha både truckkort A och B, jag har bara A. Men, men.. vi får se, vi får se. Hade varit skönt att veta att det finns ett jobb att gå till.


Kommentarer
Postat av: Nina

vad söt du är!=)

2010-05-19 @ 09:23:28
Postat av: Johanna HK

Håller tummarna för dig imorgon :D

2010-05-19 @ 18:02:15
URL: http://johannahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0