Snart helg

Kanske känns lite lustigt att tänka så, men snart ska jag sova och så är det bara en natt kvar att jobba innan det blir helgledigt.
Igår kunde jag absolut inte somna på morgonen. Det gjorde visserligen inte så mycket för jag hade en av de bästa mornar man kan ha. Det var tokmys med barnen hela morgonen, de var väldigt snälla och beskedliga, inget morgongnäll, ingen stress. De var glada och kramade mig, vinkade massvis när Silvio gick iväg med dem till dagis. Sånt värmer väldigt mycket!

Jag trivs faktiskt oerhört bra på jobbet, visst arbetsuppgifterna är inte de mest stimulerande, men det är kanske lika så bra eftersom det är mitt i natten. Det riktigt positiva är att det är ett bra litet gäng som jobbar på natten, alla är så himla trevliga. Ofta hamnar man lite utanför som inhyrd från bemanningsföretag, men så är det verkligen inte här. Gött! Synd att det inte varar för alltid.
Inatt pysslade vi inte så värst länge med våra almanackor utan hamnade efter ett tag ute vid packbandet, det kan vara ganska segt. Idag var det dock roligt och det riktigt kliar i fingrarna va alla pysselsaker man skickar iväg till diverse dagis. Man kanske skulle bli dagisfröken så man får pyssla.. ;) eller snarare skulle man bli proffspysslare. Tänk så roligt att få  pyssla hur mycket man vill.

Nåja, snart sängen. Ha en bra torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0