Dagen efter

Vaknade i morse av att Lovisa ville visa klubban on smaskade på. Hon hade alltså stigit upp, rotat igenom min handväska och hittat godispåsen från gårdagens fiskdamm, plockat upp en klubba, fått av plasten och var supernöjd med sitt tilltag.
Efter att vi gjort oss iordning gick vi upp till Victor som nu var vaken. Jag stannade kvar med honom på rummet, han var ganska upprörd, men blev gladare efter att ha fått lite dricka. På morgonen hade han även ätit lite välling själv ur flaskan så allt behövdes inte tas i sonden.
Vi förberedde för att Victor skulle få sitta i min famn. En slang från halsen togs bort först. Sen kräktes han.. och sonden åkte ut. När han lugnat ner sig fick han komma till mig.. och kräktes. Hans säng bäddades om och så fick han ligga där och lugna sig så han sov nästan när jag gick igen. Kräkningarna är inte bara något negativt utan att fick bort en massa slem i halsen så nu andas han lättare. Han fick lite medicin mot illamående så kanske att det blir bättre. Kräkningarna är inget ovanligt efter operation så vi behöver inte oroa oss.

Victor börja tycka det är lite trist att bara ligga still i sängen, han vill gärna upp och det ska han också.. sitta lite och sådär. Tids nog hinner han vara mer aktiv, men det är lite svårt nu när det är så mycket saker som sitter fast i honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0