Kvällskvisten

Efter att vi ätit lite middag gick jag till sjukhuset för att vara hos Victor. Det går bra för honom. Det hade ordnat upp sig med dränaget och även blivit färgskiftningar åt det positiva hållet.
När jag var där så började han vakna till lite, han var visserligen omtöcknad, men han tittade på mig och försökte hänga med i vad som händer på rummet. Lilla hjärtat!
Han får testa en ny typ av smärtlindring den här gången, de har använt den i ungefär ett år och det har visat sig vara positivt. Nu har han en liten slang som leder direkt till operationsstället och får smärtlindring direkt där. Givetvis får han vanlig smärtlindring också nu i början, men detta gör att han slipper morfinet tidigare och snabbare orkar börja röra på sig. Det är ju bara positivt.
För en stund sedan ringde de och berättade att de kopplat ur respiratorn och att det hade gått bra så nu gick Silvio till honom en stund.

Jag vill varna för att den sista bilden kan vara lite läskig.



1. Igår hade vi en liten drake som härjade runt här på boendet :)
2. En riktigt glad kille hade vi också, just då anade han nog inte vad som skulle hända idag.
3. Victor efter sin lilla "morgonsup", aningens groggy.
4. Lovisa koncentrarar sig när hon får vara med och spela.
5. Victor när han vaknat :)

Kommentarer
Postat av: johanna hk

lilla hjärtat, usch vad hemskt. men skönt att han mår bra.

2010-10-05 @ 09:24:52
URL: http://johannahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0