Shoppingsöndag

Så råkade det visst bli. Vår DVD hade pajat så vi tänkte hitta en ny. Vi började alltså med att åka runt till lite olika elektronikkedjor och hittade en billig. Säljaren ville visserligen att vi skulle ha en dyr, men det är nog att kasta pengarna i sjön för vår del. Dels går saker sönder med klåfingriga barn och dels har vi inte en TV som kan göra en high techspelare rättvisa.
Sen kom vi på att vi skulle ordna med utklädningsgrejer till kidsen eftersom vi ska på Halloweenknytis på lördag. Lovisa var ju så gott som klar med sin Pippidress, det var bara peruken som saknades och den fick hon idag. Victor var svårt att hitta något till, det finns mest klänningar och det finns mest stora storlekar. Så för att inte slösa pengar i onödan får han vara en ninja, vi behövde bara köpa en svart tröja och det är ju ändå något som kommer till användning. Härligt. Jag och Silvio får väl försöka sminka till oss lite galet.
Det blev även ett besök i skoaffären då Lovisa behövde fodrade gummistövlar, hon hoppar i alldeles för mycket vattenpölar och jag orkar inte krångla med raggsockar till dagis. Silvio hittade sig också ett par skor, några som inte var sneakers. Jag har nästan aldrig sett honom utan sneakers så det var ju trevligt.
Hemma igen så somnade jag och barnen. Snart ska jag iväg och jobba och imorgon ska jag och Lovisa till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0