Kringel krångel

Min personliga telefonist (Silvio) ringde soc idag igen för att stämma av lite angående bilen då jag behöver den för att kunna jobba. Svaret var ju kort och gått "det går bussar till Ljungby..." Ja, jo.. klart som tusan det går bussar, men inte i närheten av de tiderna jag behöver åka buss. Så alternativet för mig skulle vara att tacka nej till jobb för att jag inte kan ta mig dit och hem och istället behöva söka ekonomiskt bistånd. Alla som blir förvånade över svaret "nej, det går inte.." räcker nu upp en hand.
Vem är denna mupp egentligen? Aldrig träffat personen i fråga och det kanske är bäst det, jag kanske inte kan bibehålla någon slags artighet om jag skulle träffa på honom.
Jobbet idag gick bra, idag fick jag äntligen uppleva det utlovade höga tempot. Det är så mycket skönare att jobba när det rullar på och man nästan får stressa lite. Tiden bara rinner iväg.
Men det bästa är alltid att komma hem och mötas av två barn som nästan slåss om att få krama mig.
Bilen då (ja, jag kände mig tvungen att återkomma till ämnet..), pratade lite med en fd kollega då det skulle kosta 1500 kronor att göra en värdering. Min fd kollega hade lite kontakter och över telefon fick jag en värdering på 6000 som maxbelopp. I mina öron låter det helt rimligt och det är ungefär vad jag själv tänkte mig. Förhoppningsvis kan vi den vägen få fram ett intyg på det.. vi får se, vi får se. Hade varit skönt.
Annars kvarstår sista alternativet och det är att "sälja" bilen. Inte på riktigt, utan bara lite tillfälligt. Det känns inte som ett helt bra alternativ, men det är vad som får göras som en sista utväg.
Nu ska jag ta en dusch innan jag lägger mig för Silvio inbillar sig att jag luktar fabrikssvett.. då har jag väl gjort nytta på jobbet då ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0