Ösregn ute, bus inne

Så fick det bli idag för ingen orkade gå ut i ösregnet. När det regnar såpass spelar det ingen roll vad man tar på sig, man blir ju blöt ändå. Det verkade inte bekymra barnen som höll igång för fulla muggar. De klättrar, hoppar och har sig. Sen byggde de en liten hinderbana också som roade dem. Lovisa var lite duktig också för hon hjälpte mig att städa, det brukar hon inte vara så bra på, men idag var hon faktiskt till mer hjälp än stjälp. Hon plockade upp leksaker och la i lådan, ställde alla utslängda (ja, barnen har dille på att ösa ut alla böcker ur hyllorna) böcker i hyllan, la smutskläder i tvättkorgen och slutligen gav hon skräp till mig så jag kunde slänga det.
Igår bestämde jag med Sofia att jag och Lovisa ska börja rida hos henne en gång i veckan. Det ska verkligen bli superkul, jag har saknat det så otroligt mycket och har inte ridit på ungefär tre år så det är verkligen dags. Hästen känner jag mig lugn med då jag varit medryttare på hon om innan i perioder så han har fått gå från fälttävlansstjärna till att dra runt gamla tanter på husmorsgymnastik ;). Lovisa blir nog också glad då hon är hur hästtokig som helst, hon pratar om hästar hela dagarna och en sidostödet på soffan får agera häst, hon lägger på en filt som är sadel, letar upp något lämpligt som kan vara tyglar och så sätter hon sig där och säger galopp, galopp, galopp. Sötnosan.
Igår var de också söta, de fick varsin klubba på kvällen och så kröp de upp bredvid varandra och fnissade medan de åt klubba. De hänger alltid ihop nu, på gott och ont då de samarbetar väldigt bra när det gäller bus.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Va goa de ser ut! :) Jag är förresten ledig mån, tis, fre denna veckan, men måndag ska jag hälsa på en gammal jobbarkompis.. Annars träffas jag gärna en stund om du kan å vill :)Vet inte hur Martin behöver bilen å sånt, men kan väl höras om det? Kramkram

2010-09-19 @ 11:42:41
Postat av: Emma

Låter fint det, jag ska kolla vilken dag jag ska ut till Sofia annars är vi hemma hela veckan, även barnen så att de inte drar på sig någon ny förkylning.

2010-09-19 @ 13:12:05
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0