Redan lite höstkänslor

Och för första gången är de inte bra. Jag brukar längta efter hösten. Jag mår så dåligt i värmen och är trött på allt, men den här sommaren har verkligen varit helt avig. Bara jobb (vilket är värt allt med tanke på pengar), bara en dag på stranden, kvavt och eländigt, bara yttepyttebrun på armarna. Nästa sommar vill jag verkligen kunna ha semester på riktigt. Att bara vara hemma och göra vad som faller mig in (eller ja, resten av familjen).

När jag cyklade hem från jobbet idag kom den en stört/hagelskur utan dess like. Jag var helt genomblöt och kall när jag kom hem och det bara rann vatten om mig. Usch, det var inget vidare skönt. Vädret får skärpa till sig lite, eller iaf ägna sig åt uppehåll för på måndag ska jag börja jobba ute på nya lagret och dit är det ju lååångt att cykla. Detta är sista veckan det egentligen finns något att göra på gamla lagret sen ska det tömmas. Jag och några till får förflyttas. Det blir gamla jobbtiderna igen med tvåskift. Jag har en förhoppning om att det kan leda till fortsatt jobb (vill inte hoppas för mycket då det är så jobbigt att bli besviken).

Och för övrigt längtar jag efter det här:
 

(Längtar inte efter bebis, men formatet var behändigt, särskilt sovande)

Kommentarer
Postat av: Johanna HK

Känner samma sak som du Emma, sommaren har varit fruktansvärt tråkig, mest jobb och märkligt väder.



Men nästa sommar vet jag för min del kommer bli bättre, då får ju jag vara hemma med min bebis och få någorlunda bra betalt och marcus har fem veckor betald semester att ta ut. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att du får vara kvar på ditt jobb och att du får betald semester nästa sommar. Det är du onekligen värd!

2011-08-11 @ 14:19:42
URL: http://johannahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0