Dagens roliga

Bilen skulle kollas idag. Det var intressant, eller mest skrattframkallande om man har lite lagom svart humor. Jag hade ju i normala fall inte åkt dit utan att ha ordnat upp alla fel jag själv kunnat identifiera, men nu ville ju svärfar att det skulle vara besiktigad för han vill av någon outgrundlig anledning ha den.
Efter dagens event är den anledningen ännu mer outgrundlig. Risigare bil har jag nog aldrig haft. Elva punkter blev den underkänd på. En del var ju inte så farliga utan typ välkända som sprucken ruta och trasiga positionsljus. Men sen var det MYCKET som rostat undertill samt att det var lite allmänt vajsing med bromsarna här och där och ett misslhjud från ett kullager. DÅ fick vi svar på vad som låtit konstigt och varför den beter sig konstigt vid inbromsning. Nåja, nu står bilen i garaget igen i väntan på bättre tider.

Jag mår fortfarande lite tjyvens, mest otroligt seg, trött, yr och lite illamående. Förutom min urballade mage tror jag att allt övrigt beror på min ovana vid att vara nattuggla i kombionation med extremt dålig sömn senaste tiden. Dels pågår något vägbygge precis utanför lägenheten och dels ringer del fel på dörren titt som tätt, på det är det en j-a hund i någon lägenhet här som skäller i tid och otid.

Önskelista: Ett fulltids, fast dagjobb. Ja tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0