Sjukstuga

Allt började med att Silvio gick hem från jobbet igår för han var dålig i magen, enda positiva med att han är magsjuk är att han inte kräks. Visst, han hade mått lite risigt några dagar, men igår blev det värre. Hursom, han skulle vara hemma idag också. Silvio lämnade barnen på dagis, efter en kvart ringde de och sa att Lovisa hade feber så hon fick komma hem igen. Alvedon har ju tack och lov positiv inverkan, men febern hänger kvar.
Jag hämtade Victor på eftermiddagen, när han fått av sig ytterkläderna kräks han ner stora delar av hallen. Jippie! Nu väntar jag på att bli sjuk.. det får helst vänta till helgen så jag inte förlorar inkomst, men tyvärr kan man ju inte bestämma själv.

Imorgon får Silvio vara hemma igen och ta hand om de sjuka barnen. Så länge jag är frisk måste jag ju jobba då jag tjänar för bra för att vara hemma om det inte är absolut nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0