Plocka upp hundbajset för bövelen

Ja, här tas det till kraftord minsann. Det är så äckligt överallt nu, i synnerhet på vägen till dagis. Man får slalomhoppa mellan bajshögarna. Idag på hemvägen ville Victor gå lite utanför asfalten, vinglade till och landade lämpligt nog med hela handen i en bajshög. Trevligare kan man ha. Som tur var hade vi våtservetter att ta det värsta med, men hemma blev det tvål, vatten och handsprit. Ytterkläderna har också fått en åktur i tvättmaskinen.

Om man går ut med högtrafikerade (gång)vägar borde det väl inte vara så svårt att begripa att  eländet ska plockas upp? Är det mer avskilt i typ skogen eller så bryr jag mig inte så mycket för där är väl risken minimal att någon ska gå.

Kommentarer
Postat av: Tella

Ja det är väl ändå att ignorera och skita i (!!) sin omgivning att inte plocka upp efter sig?! Jag plockar tom upp om hon lägger en korv vid kanten av skogsvägen där jag vet att många brukar rasta, för att inte de ska råka trampa i det.

Sen finns det folk i husetn här som har STORA hundar som lägeer elefanthögar efter sig, och de låter bara hunden skita rätt utanför huset och så går de in igen, som om inget hänt. Man blir ju så j-a förbannad!

2011-03-23 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0