Bakvänd måndag

Att jobba sent känns alltid lite bakvänt på måndagen. Jag börjar ju dagen med allt vad man nu kan hitta på hemma. Lagar mat, donar och känner mig smått uppgiven över barnens hyss. När det är avklarat är det dags att jobba. Idag kom jag dessutom hem till två barn som fortfarande var vakna. Nu sover de gott, men de lär nog vara lite svårväckta imorgon.
Imorgon är det sommarfest på dagis som jag tyvärr missar, men så är det. Hade vi båda haft jobb hade det ju varit ekonomiskt försvarbart att ta ledigt några timmar för att kunan gå, men nu funkar det inte. Och värre blir det om några veckor när jag bara ska jobba dagtid. Nåja, det finns säkert något positivt med det också.

Lovisa försöker ihärdigt övertala Victor om att de ska byta säng med varandra, hon vill låna hans säng och vara en liten bebis och så hävdar hon att Victor är en stor tjej som kan sova i hennes stora säng för det gör stora tjejer. (Inte lätt att få rätt på begreppen alla gånger.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0