I ny skepnad

När jag inte är ute och går för att mina barn ska somna, eller torkar kisspölar i köket eller tvättar nerspydda sängkläder eller spelar WoW är jag faktiskt vansinnigt förtjust i mat. Sådär så att om min ekonomi tillät skulle jag äga ett osunt antal kokböcker och ha ett rejält mycket större matkonto. Fast sen räcker ju inte riktigt tiden till och barnen vill ändå bara köka spaghetti så det blir ju inte så ofta jag försöker mig på tyngre matlagning, men det är kul att läsa och insipreras.
För några månader sedan snubblade jag över en ny tidning som hetter Festmat, den var otroligt bra i mitt tycke då den bara innehöll galet mycket recept, typ en sida reklam och ett uppslag med pryltips. Det var liksom mycket för pengarna i mitt tycke. Efter några nummer slog jag till på en prenumeration. Idag låg en tidnign i brevlådan, men det hette helt plötsligt Jessicas Mat, tydligen samma tidning i ny skepnad. Någar mer sidor med reklam, mer pryltips, artiklar och färre recept. Efter snabb koll verkar dock recepten som är där mer genomarbetade. Sen var det också lite roligt att tidningen görs i Växjö så man kan se lite folk man känner igen utan att det behöver vara kändisar.

Det ska hursom bli trevligt att inspireras och när det är dags att sätta upp menyn för december ska jag försöka få in lite nya rätter och inte bara de gamla vanliga rätterna som går på rutin.


Kommentarer
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Åhh visst är det kul med lokala tidningar. I den var det jag som hade gjort julgodiset, jag är också växjöbo = )

2012-08-28 @ 19:24:07
URL: http://pinkpastry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0