Lovisa och tankar om livet

Lovisa ville se kort på när hon var i min mage, och när hon var bebis. Som de förstående moder jag är fick hon givetvis se det. Hon tyckte det var skitballt att min mage var så stor och att hon var där även om hon sa att hon bara sov därinne och behövde en stege för att komma ut. Numera finns det ingen bebis i min mage konstaterade hon, bara mycket mat.
Sen var det nästan ännu mer spännande att se kort från BB. Så var den en bild där hon ammade och jag förklarade att så bebisar äter från sin mammas bröst och att det kommer mjölk därifrån. Hon funderde lite på det och sa "Och kanske en liten tomat också".
Det är nog ganska naturligt att fundera på den typen av saker i hennes ålder, många av kompisarna får småsyskon och hon börjar själv bli med medveten om att hon har varit liten, att hon har varit en bebis och varit i mammas mage. Kanske borde köpa någon bok i ämnet till jul som hon kan få lite bättre förklaringar i.

Bilden är tagen 20 december, Lovisa skulle födas 26 december, men valde ju att sega sig ändå till 9 januari då hon tvingades kapitulera.




Kommentarer
Postat av: Viola

Barns funderingar är så härliga, särskilt när det handlar om sådana stora frågor :)

2011-11-11 @ 15:12:53
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0