Och resten av dagen

Det har varit minst sagt intensivt. Efter lunch stack Silvio iväg på ännu en intervju så jag och rackarungarna fick klara oss själva. Det gick förvisso ingen som helst nöd på oss, vi gick och handlade lite. Stackars Victor väar väl visserligen lite tilltufsad, han kan själv och ska gå själv, stackaren orkarde knappt sista biten hem, men han är envis på gränsen till dumdristig så hem kom vi och han piggnade snabbt till igen. Jag antar att den där fasen går över ganska snart för jag vill minnas att en liten Lovisa aldrig ville åka vagn, men nu har hon insett det bekväma i vagnåkning och går helst inte en meter om hon inte måste.

Kvällmat fick vi också i oss.. ja, alla utom Lovisa som matvägrar värre än någonsin nu. Det var inget av det som serverades som föll henne i smaken. Ibland kan hon tänka sig att stanna till en stund vid matbordet om det finns ris eller pasta. Nåja, hon tycks ju växa och frodas så jag oror mig inte i ondödan. På dagis äter hon visst som en häst och vill ta om flera gånger av allt.

Kvällen ägnades först åt ett ganska misslyckat bakprojekt, jag skulle göra moccarutor och provade ett för mig nytt recept. Det blev pannkaka, lika platt och eländigt så imorgon gör jag om det enligt receptet jag använt innan, jag hittade det!!
Vi åt även lite kräftor då vi tinat ett paket, men det var inte helt klart igår så det fick bli idag. Det var kanske inte de godaste kräftorna så det var väl tur i oturen att kräftrna var bortglömda och vi inte särskilt sugna.

Efter det blev det soffläge för min del. Jag har fruktansvärt ont. Trodde att jag skulle bli bättre nu när jag inte jobbar, men det gör fortfarande förbaskat ont. Vad gör man? Jag fungerar ju inte, kan inte klara de enklaste vardagssaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0