Usch för blåst

Idag har det varit fruktansvärt blåsigt ute. Det är dagarn som den här man särskilt märker att Victor är lite annorlunda. Just blåst är svårt att klä honom för. Han kanske håller sig hyfsat varm om kroppen, men han får ändå blå läppar och ser inte så värst pigg ut. Det var nog lika bra att de hade innedag på dagis idag.

Själv bara fryser jag, det är så kallt inomhus. Termometern visar på 21-22 grader, men det känns kallare så jag vet inte om den stämmer. Alla element är fortfarande kalla. Just nu känns det inte så roligt att inte själv få bestämma om man vill ha värmen på eller inte, jag skulle gärna slippa frysa och behöva pälsa på mig inomhus.

Kommentarer
Postat av: Tella

Väpnarhuva känns lite överkurs så här tidigt på vinterhalvåret...men kanske en lite tunnare i bomull, som går upp över munnen? Är den tunn kan han ju andas genom den, men den skyddar ändå mot blåst och annat skräpväder.

Förresten är det kallt här hemma också, trots fullpåskruvade element :(

2011-10-27 @ 09:23:22
Postat av: Emma

Han är ju inte så förtjust i vara så påpälsad, men vi får se längre fram. Det är som om blåst tar sig in överallt. Han är ju varm om kroppen, men får ändå svårt att hålla bra syresättning.

2011-10-27 @ 09:40:41
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0