Hober, hober, överallt hober

Nä, bara en. Bilbo.

J.R.R. Tolkien - The Hobbit

Då var den efter mycket om och men äntligen läst. Silvio har pikat mig ungefär lika länge som jag känt honom för att jag inte har läst den än. Det har liksom bara inte blivit av. Konstigt nog då jag fullkomligt älskar LOTR.
Det är svårt att försöka låta bli jämförelser, men jag gör mitt bästa. Den här boken har ju några fler år på nacken än LOTR. Första besvikelsen, eller icke infriade förväntningen var att boken bara handlar om ett äventyr, det första. Jag har hela tiden inbillat mig att nu jäklar ska man äntligen få veta allt om Bilbos alla eskapader. Snacka om nitlott. Men skitsamma för det är ändå bra. Boken är inte fullt så detaöjerad som man kan tänka sig om man läst LOTR, men emellanåt kommer de där ljusglimtarna som blir sådär perfekta.
Så ptja, ingen vidare bra recension. Jag är nöjd. Egentligen. Även om det inte framgår så bra. Det är ju ändå så att Tolkien tveklöst är bäst på fantasy :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0