Ja tack, tomten! / Boktipsad

Silvio sa i helgen att han önskade sig Gomorra av Roberto Saviano i julklapp. Inte en omöjlighet ;). Dock är den just nu slut på förlaget. En annan kul grej kring just den boken är att den har filmatiserats. Vi gick för någon vecka sedan igenom vinterns bioprogram för att se om det var något vi ville lägga biobiljetterna på. Jag nämnde då den filmen som enda tänkbara. I vanlig ordning lyssnade Silvio med ett halvt öra och ställer sig nu helt frågande till den informationen.. Jaja.

Det var ltie bakgrundshistoria kring Silvios julklapp.

Nu när jag åt en liten eftermiddagsfrukost kollade jag på tv samtidigt. Då talades det istället om den här boken av samma författare. Han som läst den gav den tveklöst en 5a i betyg. Nu ska man ju inte gå efter vad andra tycker, men jag blev väldigt nyfiken på boken och fogar den till min önskelista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0