Lördagstipset

Vaknar man tidigt kan man lika gärna läsa ut en bok.

Anne B Ragde - Eremitkräftorna

Baksidetext: Vid trettiosju års ålder har Torunn Neshovs liv tagit en ny och oväntad riktning. Allt började med hennes farmors död, då hon för första gången mötte släkten på sin fars sida. När Torunn lär känna bröderna Neshov råder det en okaraktäristisk turbulens i deras liv.
Det är i detta skede som Torunn blir brödernas vän. Men hur mycket är storstadsflickan från Oslo villig att förändra sitt eget liv för den nyfunna släktens skull? När Torunn får veta att hon är nästa arvtagare till gården ställs hon inför ett val som är allt annat än enkelt.

Jag tycker: Uppföljaren till Berlinerpopplarna lämnar mig inte besviken. Jag tyckte väldigt bra om första boken och även denna. Vad kan misslyckas med en udda samling i en och samma familj? Boken beskriver personerna med värme och man kommer dem riktigt nära, det är som att sitta i köket hos dem och betrakta allt som händer. Boken lämnade en enorm cliffhanger i slutet så nu är det bara att vänta på sista boken också.
Någon som såg Berlinerpopplarna när den gick på TV som en miniserie? Jag gjorde inte, ville inte förstöra bIlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0